3 af 5 danske nationspladser ved OL sikret ved VM med Aarhus Sejlklub sejlere om bord!

Billedtekst: Aarhus Sejlklubs sejlere ved VM i Aarhus ved frivilligaftenen lørdag. Fra venstre: Carl Emil, Jakob, Marie, Mathias, Claes, Lærke, André og Laurits. Anders, Ida Marie, Jonas, Josephine, Lin, Michael og Ryan manglede den aften.

15 medlemmer fra Aarhus Sejlklub ved VM var med til at sikre Danmark 5 nationspladser ved OL.

Lærke lavede et kanon-resultat i RS:X W med en 14. plads, Lin og CP (Hellerup) smuttede lige uden for Nacra medaljeskamlen med en 4. plads og Ida Marie og Maries opnåede en 7. plads i 49er FX. Alle disse resultater er inden for nationskravene, som TeamDanmark stiller for at der yder støtte til forbundet frem mod OL i Japan i 2020.

Flot!