Flemming ”A’smed” Degn, mindeord om Aarhus Sejlklub medlem.

Flemming døde forrige lørdag, den 29. juli.

Flemmings interesse for livet til søs startede som barn med en jolle på Ry Sø. Først i halvfemserne kom Flemming til Aarhus med sin katamaran, der over nogle bådskifte blev til en Albin Alfa, som han og Tove sejlede i de seneste mange år af Flemmings liv.

I Aarhus Sejlklub blev Flemming afholdt som en god ven, meget opmærksom, glad og interesseret i hvad der foregik, og ikke mindst opmærksom på, hvor han kunne give en hånd. Med tiden blev Flemmings professionelle indsats på smedeområdet en stor hjælp for mange i klubben, ikke mindst for klubben, hvor dommerbåden ”Færgen” indeholder mange gode ”æ’Smed-løsninger”.

Flemming var et godt og ordentligt menneske, for hvem de færreste ting var ligegyldige.

Det var dejligt at opleve, at klubben i en vis udstrækning blev rammen for starten på, at Tove og Flemming lagde fælles kurser for livet. I Albin Alfa’en sejlede de rigtig mange ture og nogle kapsejladser i deres tid sammen

Bisættelsen har fundet sted.

Æret være Flemmings minde

På vegne af Aarhus Sejlklub