Vægtproblemer gav både guld og sølv til Aarhus Sejlklub!

Der har været Ungdoms-DM i Sønderborg i weekenden og Århus Sejlklub var repræsenteret med hele 8 29’er besætninger ud af 17 både.

Ungdomsafdelingens medaljeslugere i 29’ere, Mads Fuglbjerg og Frederik Fomsgaard, er blevet for tunge, til at sejle sammen; den ideele vægtgrænse er på 130 kg, samlet, overskredet!

Så de splittede op og allierede sig med Marcus Langagergård fra Aarhus Sejlklub og  Jens-Christian fra KDY, og så kæmpede begge besætninger om at komme øverst på skamlen.

De havde et rigtigt godt stævne som resulterede i DM guld til Mads Fuglbjerg Århus sejlklub og Jens-Christian Dehn-Toftehøj (KDY). DM sølv til
Frederik Fomsgaard og Marcus langagergård Århus sejlklub .

Bedste pige besætning blev Josefine Nøjgaard og Ellen Nielsen også fra Århus sejlklub.

Alle sejlerne fik sejlet nogle gode sejladser i frisk vind.