Ekstraordinær generalforsamling 19. juni kl. 19.30

Bestyrelsen for Aarhus Sejlklub og den arbejdsgruppe der blev nedsat på forrige generalforsamling i 2024 indkalder hermed til

ekstraordinær generalforsamling den 19. juni 2025 kl. 19.30 i Sejlsportscentret, Esther Aggebos Gade 80A, 8000 Aarhus.

Aarhus Sejlklub vil fra kl. 18.30 være vært for en forfriskning og en grillpølse. Dette finder sted i teltet ved ungdomsafdelingen.

Formålet med mødet er, som drøftet på seneste to generalforsamlinger, at skabe et solidt mandat for bestyrelsen og dermed de forskellige grupper, der arbejder med klubhusplacering og de omkringliggende arealer, vejføringer mm.

Indholdet på denne ekstraordinære generalforsamling er afgørende vigtigt for klubben. Vi ser frem til et godt, indholdsrigt, afklarende og et for klubben samlende møde.

Derfor prioritér denne ekstraordinære generalforsamling – du skal møde op – vi kan ikke sige at der er mødepligt; men i dette tilfælde er det tæt på. 

Den ekstraordinære generalforsamling vil indeholde en præsentation og drøftelse af nedennævnte emner og for to af punkterne en afstemning. 

Vision og målsætninger. 

Kort gennemgang, drøftelse og godkendelse af vision og målsætninger for Aarhus Sejlklub. Med dette menes, hvilken type klub vil vi gerne være, når vi ser mange år frem.

Vil ASK fremadrettet gerne have samlet flest mulige aktiviteter på samme lokation?

Som det er nu, har vi et klubhus for ungdoms- og jollesejlere og et for kølbådssejlerne. Med et muligt nyt klubhus er det afgørende vigtigt at tage stilling til spørgsmålet om hvorledes vi ser aktiviteterne bedst placeret. Vi vil bede om medlemmernes stillingtagen til at flest muligt af forenings aktiviteter samles.

Hvor skal et nyt klubhus placeres 

Der har været arbejdet med 3 løsningsforslag med forskellige placeringer.  For at vi som klub kan komme videre i processen, skal vi sammen have besluttet, hvilken placering der er størst præference for og dermed det scenarie, vi vil arbejde hen imod at få gennemført. 

Det er hensigten at gennemføre afstemninger imellem de 3 forslag. Først gennemføres en afstemning imellem alle 3 forslag. Opnår et forslag mere end 50 % af afgivne stemmerne er dette forslag valgt. Opnår ingen af forslagene mere end 50% af stemmerne, gennemføres en afstemning mellem de 2 forslag der opnåede flest stemmer i første afstemning. Det forslag der opnår flest afgivne stemmer vil være det valgte.

Næste steps i processen.

Der vil blive redegjort for de næste step 

Det enkelte medlems forberedelse til mødet. 

Der vil senest 14 dage inden mødet blive udsendt endelig dagsorden og blive rundsendt materiale, således at I alle kan sætte jer ind i indholdet af de enkelte punkter.

ASK den 8. maj 2025