Årets aktiviteter

Træningsaftener

Vi sejler mandag og onsdag fra slut april/ start maj til og med uge 41

Klubmesterskab

Den tredje lørdag i september måned afholder vi klubmesterskab. En hyggelig og højtidelig dag.

Vintersejlads

Fra uge 43 og til start december er der vintersejlads hver lørdag. Kravene er minimum en sæsons erfaring og at du har en tørdragt. Dine forældre skal stå for varm kakao og boller en dag.

Juleafslutning

Alle er velkomne i klubben til julehygge og pakkespil. Kom og se vintersejlernes festlige afslutningssejlads. Der er præmie til flottest udklædte skipper og jolle.

Vintergymnastik

En time om ugen fra nytår til sejlsæsonen starter mødes vi til hygge og leg. Vi holder kroppen i gang med høvdinge-bold og andre lege.

Sommersejlads

Første uge i skolernes sommerferie kan man komme til sommersejlads, med dagsprogram 9-15.

Tunølejr i uge 30

Tunølejren er meget eftertragtet af både sejlere, søskende og forældre.. På denne lejr har vi tursejlads, kapsejlads, skattejagt, tovklatring, badning, fodbold og møder en masse nye sejlerkammerater!

Tunølejren afholdes sammen med  de øvrige sejlklubber i Aarhus bugten. Se tunolejr.dk for mere info – og sæt kryds i kalenderen.

Stævner

Vi opfordrer vi alle vores sejlere til at deltage i så mange stævner som muligt.  Der er stævner til alle. Fra nybegynder til øvet. Følg med på stævnekalenderen i Jollehuset og se siden om stævner.

Sæsonplan

Januar – MartsVinteraktivitetFrem til påske mødes vi til fysisk aktivitet på N Kochs Skole og teori/sociale aktiviteter i Jollehuset.
FebruarKontingent opkrævningVi udsender kontingent opkrævning til alle medlemmer.
FebruarIce CupDe barske tager til Ice Camp og Ice Cup i KBL
MartsUngdomsudvalgsmødeOrganisering og planlægning af sommersæson.
Marts-AprilPåskePåskelejrEgå Sejlklub holder påskelejr og kickstarter sæsonen med masser af sejlads, tips og tricks.
AprilOnsdag efter PåskeSæsonstartsmødeObligatorisk informationsmøde om den kommende sæson. Der skal laves planer for madlavning, brovagt og følgebåde m.m.
AprilArbejdslørdagVi mødes og gør klubbens grej forårsklart. Morgenmad og frokost er inkluderet.
AprilUdlevering af klubjollerUdleveringsforretning af klubjoller
AprilForårssæsonen er i gangFrem til sommerferien sejler vi mandage og onsdage fra kl. 17 – 20
AprilSidste lørdag i aprilIntro dage for nye sejlereVi holder introdag for nye sejlere.
Maj1. onsdag i majOpstart nye sejlereVi starter hold for nye sejlere den 1. onsdag i maj.
Maj-JuniOpti fællesture til kapsejladsVi arrangerer fællesture for optimisterne til forskellige kapsejladser, fx Kerteminde, Horsens/Vejle og Marselisborg
JuliUge 26SommersejladsVi inviterer sejlere fra andre klubber til at komme og sejle. Der er program fra 9-15 med sejlads fra 10-14.
JuliUge 27-28Pakke til TunølejrenVi skal have pakket joller og grej til Tunølejren
AugustUge 30TunølejrÅrets sejlerlejr for alle sejlere og forældre – www.tunolejr.dk
AugustMandag efter sommerferienUdpakning fra TunøVi pakker ud efter Tunølejren og klar til efterårssæsonen.
AugustUdlevering af klubjollerUdleveringsforretning af klubjoller til nye sejlere.
AugustOnsdag efter sommerferienEfterårssæsonen starterVi sejler igen mandage og onsdage fra 17-20.
August-SeptemberOpti fællesture til kapsejladsVi arrangerer fællesture for optimisterne til forskellige kapsejladser, fx Nappedam, Vejle/Horsens og Sønderborg.
September1. weekend i FestugenAarhus Sailing Week og Festuge Cup for jollerVi er vært for Aarhus Sailing Week og Festuge Cup for joller og vi har brug for alles hjælp.
Oktober1. lørdag i oktoberKlubmesterskabDet er efterhånden ved at være en tradition at vi slutter sæsonen af med klubmesterskab, kåring af årets sejlerpige og dreng, og sæsonafslutningsfest om aftenen.
OktoberAflevering af klubjollerAfleveringsforretning af klubjoller
OktoberUngdomsudvalgsmødeBudget og planlægning af vintersæson.
Oktober–DecemberLørdag efter efterårsferienVintersejladsFor dem der har lyst og mod fortsætter vi med at sejle om lørdagen fra 10-13. Det gør vi frem til jul. Hvis det er for blæsende eller koldt finder vi på gode alternativer både sjov og alvor.
OktoberArbejdslørdagVi ordner og reparerer og gør klubbens grej klar til vinteren.
DecemberLørdag inden julJulesejladsVi pynter jollerne til festlig julesejlads i havnen og kårer den bedst pyntede jolle og sejler. Der skal være æbleskiver varm kakao.