Aarhus Sejlklub er godkendt som ungdomsvenlig sejlklub

Det vil  sige at klubben opfylde i alt 13 kriterier, hvoraf de første 8 er obligatoriske og 2 af de sidste 5 skal opfyldes.

Aarhus Sejlklub er blandt de første klubber i Danmark, som er udnævnt som ungdomsvenlig.

Læs mere om ‘Ungdomsvenlig Sejlklub‘ hos Dansk Sejlunion.

Aarhus Sejlklub opfylder alle 13 kriterier, da klubben:

ungdomsvenliglogo

– har en ungdomsleder med ansvar for at etablere et nært samarbejde mellem klubbens bestyrelse og ungdomsafdelingen.

– har planlagte aktiviteter, der dækker både kapsejladser og ikke-kapsejladsorienterede arrangementer som tursejlads, sommerlejre, ’fredagssejlads’, klubaftner og så videre.

– har en handlingsplan med mål for ungdomsafdelingen.

– har et godkendt årsbudget for ungdomsafdelingen med henblik på at kunne planlægge, så der er sammenhæng mellem handlingsplanen og budgettet.

– anvender Diplomsejlerskolen i ungdomsafdelingen, hvilket giver sejlerne andre mål end at vinde kapsejladser.

– tilbyder sejladsaktiviteter i sommerferien.

– har en beskrevet forældrepolitik, der blandt andet redegør for, hvad ungdomsafdelingen gør for at tage imod nye børn og deres forældre.

– har en politik, der beskriver opgaver og krav til trænerne.

– har en sikkerhedspolitik og beredskabsplan.

– har omklædningsfaciliteter, der giver sejlerne mulighed for at klæde om og tage et (gratis) bad.

– skaber adgang til klubfaciliteter (klubhus og joller) for på alle tidspunkter.

– har et separat rum for ungdomssejlere

– tilbyder vinteraktiviteter, så klubben er aktiv hele året.

– tilbyder rentefrie lån til køb af både.