Jolletyper

Jolletyperne der er beskrevet her er dem som Aarhus Sejlklub tilbyder organiseret træning i.

Optimistjollen

Optimistjollen er en god begynderbåd, som er meget enkel og nem at håndtere.

Optimistjollen er verdens mest udbredte begynderjolle.

Det er en en-mandsjolle og har et sejl.

Man kan sejle i den fra 9-10 årsalderen og til man er 16 år.

Aarhus Sejlklub har et større antal klubjoller man kan leje til man får sin egen.

optimist

Køb af egen jolle

Der er altid folk i klubben, som gerne vil hjælpe med at finde en god brugt jolle. Bare spørg!

Når du har købt en brugt jolle skal du kontakte Dansk Sejlunion for at få ejerskriftet registreret. Læs mere om jolle ejerskifte her.

Du skal have en forsikring på jollen; måske dækker din egen forsikring allerede.

Zoom 8

Zoom8 er en overgangsjolle efter optimistjollen, mest for børn og unge fra ca. 12-15 år.

zoom8

RS Feva XL

(Her kommer tekst og billede af Feva jolle)

29’er