Om Sejlerskolen

Aarhus Sejlklubs Sejlerskole kunne i 2017 fejre 20 års jubilæum. Sejlerskolen er blevet en vigtig del af Aarhus Sejlklub og det maritime liv omkring Aarhus Ø.

Mere end 500 aarhusianere er siden 1997 blevet klogere på sejllads og bådejerskab i regi af Aarhus Sejlklubs Sejlerskole. Hvert år sørger 20 frivillige instruktører for, at mere end 90 elever kommer på vandet og lærer at sejle. På Sejlerskolen lærer eleverne om sikkerhed og bådvedligeholdelse, ligesom de bliver dygtige til bådmanøvre og det at planlægge en sejlads.

Sejlerskolen har også en kapsejladslinje, hvor elever træner i kapsejlads. På baggrund af stor efterspørgsel er der i 2017 ydermere oprettet en Tursejlerlinje med fokus på tursejlads.