Ny sejler

Udstyr

• Jolle – kan lejes af klubben det første år
  • Tøj til træning på vandet: Våddragt og redningsvest kan lånes i klubben det første halve år. (hue og neoprenvanter, når det er koldt)
  • Skiftetøj, håndklæde
  • Tørdragt og neoprenstøvler – kun til vintersejlads

Træning

• Vi træner to gange om ugen – mandag og onsdag kl. 17-20 (møde kl. 16.30 – så du er klar kl. 17)
  • Kl. 17 er vi omklædte, har tilrigget jollerne og trukket dem til slæbestedet
  • Vi starter med et kort skippermøde kl. 17, hvor vi taler om det vi skal øve på vandet
  • Vi er på vandet i ca. halvanden time
  • Efter træning skal vi rigge af, bade/klæde om og holde skippermøde om det vi lærte på vandet
  • Efter træning er der fællesspisning i klubhuset kl 19.30

Fællesspisning

• Tilmelde dig i køkkenet inden kl. 18
  • Forældre og søskende er velkomne til at spise med
  • Det koster 30 kr. pr person pr gang
  • Vi skiftes til at lave mad – Du skal regne med at lave mad 1-2 gange i sæsonen
  • Der findes en vejledning i køkkenet

Sikkerhed

• Vi sejler altid med redningsvest/svømmevest
  • Man sejler aldrig alene ud
  • Der er altid gummibåde med på vandet
  • Der er altid radiokontakt mellem gummibåd og land
  • Trænerne har en træneruddannelse
  • Vi laver tryghedsøvelser i vandet

Brovagt

Ved sæsonstart laves der en brovagtplan. Brovagten skal:

• Søge for radiokontakt med land og gummibåde
  • Blive på havnen under hele træningen og tage imod sejlere der kommer ind før tid
  • Hjælpe ved slæbestedet, før og efter træning

Der hænger en instruktion på opslagstavlen i klubhuset

• I hverdagen er vi på Facebook gruppen ‘Aarhus Sejlklub – Ungdomsafdeling‘.
  • Nogle hold har der ud over en ekstra Facebook gruppe.
  • opslagstavlerne i klubben finder du: madplanen, plan for brovagt, og oplysninger om stævner
  • Kontingent og opkrævninger får du pr. mail via Holdsport systemet.

P-tilladelse og adgangsbom

• Medlemmer af Aarhus Sejlklub kan bestille P-tilladelse inkl. mulighed for at åbne adgangsbom vil vinterpladsen via egen mobil. Læs mere på ‘Bestilling af P-tilladelse‘.

Nøglebrik

• Det er muligt at købe ASK nøglebrik, som giver adgang til Ungdomsafdelingens bygninger. Bestilling og betaling sker via Holdsport webshop.
  • Det er muligt at købe nøglekort til Sejlsportscentreret. Det koster kr. 150 [2023] og betales kontant el. via MobilePay. Bestilles ved at skrive mail til centerchefen.