Sådan kommer du på vandet i ASKs J70ere

Status på ASK´s sportsbådsprojekt 10. marts 2018:

Det er lykkedes sportsbådsgruppen i ASK at definere og etablere et projekt og en styringsgruppe, der har fået bestyrelsens opbakning. To J70ere er lejet for 2018 med en forkøbsret næste år. De befinder sig nu hos X-Yachts, der sammen med Hempel sponsorerer og udfører en professionel bundmaling, så bådene kan ligge i vandet, så de er lette at bruge. I uge 14 lige efter påske henter vi bådene til Aarhus og lægger dem ved broen ud for klubhuset.

Vi har med vores flyer, som bl.a. ligger i klubhuset og på klubbens hjemmeside, god gang i sponsorsøgningen og forventer, at vi har en hovedsponsor til hver båd med udgangen af maj.

Hvornår kan jeg komme på vandet?
Fra midt april skal vi alle ud at sejle i de to J70´ere, og interessen har vist sig stor bredt i klubben. Vi deler hver dag i ugen op i formiddag, eftermiddag og aften, og opererer m. aftenblokke for ungdom, piger, sejlerskole, liga og kapsejlads. Om formiddagen forestiller vi os et livsnyder 60+-hold, ligesom vi vil forsøge at få et samarbejde m. kommunen om skolesejlads. Vi er igang med at etablere et samarbejde m. DK.sejlsport, så de lejer bådene i dagsperioder, hvor de alligevel ligger stille. Fredag aften forsøger vi os m. social sejlads på tværs af de forskellige blokke, og drikker en øl sammen.

Det praktiske
Når man ønsker at sejle, tilmelder man sig en tid på klubbens hjemmeside (når løsningen er klar). Vi arbejder på at få tilmeldingssystemet klar til begyndelsen af april.

ASKs J70ere må kun sejle med en godkendt bådfører ombord. Hvis du vil godkendes som bådfører, angiver du det ved at følge nedenstående link.

Vi har tilknyttet 2 bådsmænd til hver båd. Bådsmændene fungerer også som bedømmelsesudvalg for bådførere, og de arrangerer en månedlig ”kend-din-båd”-aften, hvor nye bådførere og andre bliver instrueret i basics omkring bådene.

Hvad koster det?
Det koster for en sæson 3.000 kr for over 23 og 1.500 for under 23. En besætning på 4, hvor kun skipper er navngivet, kan lave samlet tilmelding for 10.000/5.000 kr. For det beløb kan I sejle mindst én gang om ugen, og formodentligt alt det I vil. Der vil være teams på 4 el. flere, der vil være individuelle klubmedlemmer, og der vil komme nye til fra andre klubber. Vi vil hjælpe individuelle sejlere med at komme ud at sejle med andre. Der vil også være mulighed for et 8-turs personligt klippekort til 2.000/1.000 kr for en sæson.

Tilmelding
Vi opfordrer jer til at tilmelde jer sportsbådssatsningen hurtigst muligt, hvis I vil være sikre på at få en plads. Første skridt er at udfylde nedenstående kontaktformular. Har du ikke sejlet J70 før, og vil du lige ‘stikke tåen i vandet’ inden du tilmelder dig, vil der være mulighed for en gratis prøvetur med en bådfører i de sidste to uger af april.

Check dine muligheder og registrer her

Kan jeg også bidrage?
Projektet drives af en styregruppen bestående af 4 undergrupper: Økonomi/sponsor (Peter Warrer), medlemmer (Nicolas Munk-Rechnitzer), både (Jakob Friis) og sejlads/liga (Anders Yde). Der er stadig plads til flere, der gerne vil yde en indsats i styregruppen for at få projektet til at køre bedst muligt.

Det kan eksempelvis være i forbindelse af koordinering og afvikling af summer camps, firma events, Aarhus Ø sejlads, sejlads for andre sejlklubber osv. – alle initiativer der har til hensigt få flere ud at sejle, og dermed også sikre projektets bæredygtighed.
Angiv i ovenstående kontaktformular om du vil bidrage til projektet.

Det her bliver stort for ASK og ikke mindst for de gamle unge sejlere, der elsker at sejle, men måske ikke finder sig tilpas i det traditionelle ungdoms-elitespor; samt for de unge gamle sejlere, der kan og gerne vil sejle, men ikke har egen båd.

Vi opfordrer alle interesserede til at tilmelde sig FaceBookgruppen Sportsbåd (Aarhus Sejlklub) og følge med i hvad der sker.
Hvordan kommer jeg ud at sejle i ASKs J70ere?