Sæsonslut med Corona

PRESSEMEDDELELSE

Sejlklubben Bugten Aarhus (SBA) og Aarhus Sejlklub (ASK) markerede afslutningen af sejl-sæsonen med det traditionelle standerskifte lørdag den 31. oktober.

Jørgen skifter ASK klubstander

Desværre sluttede sæsonen som den startede – under coronaens begrænsninger. For begge klubber sker standerskiftet uden at medlemmerne kan samles. Dermed understreges det, at 2020 sæsonen har været meget anderledes end sædvanligt for begge klubberne.

”Covid-19 har sat sit præg på vores måde at møde medlemmer og gæster på havnen, ligesom vi ikke har kunnet besøge vores yndlingshavne i nabolandene i en del af sæsonen” siger Preben Huvendick, formand i SBA. ”Lyspunktet har været, at vi har fået flere nye sejlere i klubben med mange unge som har købt båd. Det tager vi som et godt tegn for den kommende sæson”, slutter Preben Huvendick.

Bjørn affyrer signalpistolen

”For ASK, som har en stor ungdomsafdeling hvor deltagelse i træning og stævner samt socialt samvær er det centrale i klublivet, har corona-begrænsningerne præget sæsonen rigtigt meget. Ligeledes har klubben måttet aflyse flere store kapsejladsarrangementer – herunder klubbens flagskib AFI-2star” lyder det fra Jørgen Ringgaard, formand i ASK. ”Situationen har vist stor kreativitet i klubbens afdelinger, hvor Sejlerskolen, J-70-erne, ungdomsafdelingen har formået at holde et højt aktivitetsniveau på trods af begrænsningerne. Ligeledes har det været en fornøjelse at tirsdagssejladserne har kunnet gennemføres med stor deltagelse tilpasset de gældende retningslinier” slutter Jørgen Ringgaard.

De to formænd og deres klubber skal nu hen over vinteren bearbejde erfaringerne fra en sæson med Covid-19 for at være forberedt på at næste sæson meget vel kan starte under nogle af de samme begrænsninger som vi så i 2020. ”Vi skal sikre at optimismen og sejlerglæden får de optimale betingelser for vore medlemmer” slutter de.

31.10.20

Preben Huvendick