Om kapsejladsudvalget

Kapsejladsudvalget sørger for kapsejladser, tirsdagenes Pointsejladser, AFI2star Race, Danmarksmesterskaber m.v. Vi arrangerer temaforedrag m.v. om kapsejladser, oplevelser, regler, uddannelse m.v. Kapsejladsudvalgets måske fornemmeste opgave er at gøre det attraktivt at deltage som medvirkende ved Aarhus Sejlklubs kapsejladsarrangementer, for derved at tiltrække medlemmer og andre til opgaver på land og på vand ved kapsejladser.

Vision

Kapsejladsudvalgets vision er at store felter fra klubben markerer sig, klassebåde ved DM, andre både ved DH-løb i større sejladser, at der er højt aktivitetsniveau i træningssejladser, at klassekapsejladsmiljøet i Aarhus Sejlklub stimuleres og udvikles. Eller med andre ord, vi vil være ambitiøse på det sportslige og derved få  medlemmernes ønsker til kapsejlads til at ske.

Kapsejladsudvalgets mission er:

• At sørge for at Aarhus Sejlklubs (og andre klubbers) klassebådssejlere (inkl. joller) tiltrækkes til kapsejlads, oplever kapsejlads som let tilgængeligt med positive oplevelser og oplever glæde ved at sejle kapsejlads, både resultatmæssigt og socialt.
  • At sørge for at Aarhus Sejlklub afholder kapsejladser for klassekølbåde, træning, DM, VM etc.
  • At sørge for at Aarhus Sejlklub afholder andre kapsejladser, signaturstævner etc.
  • At udbrede og øge lysten til at deltage i kapsejladser i ASK generelt.
  • At understøtte Sailing Aarhus / Aarhus Internationale Sejlsportscenter i deres kapsejladsaktiviteter.
  • Således at understøtte, at Aarhus Sejlklub er en idrætsklub med fokus på sejlsport.

Kapsejladsudvalget