Ida og Marie sikrer stor donation til rekruttering af børn og unge til sejlsport i Aarhus

I forbindelse med den ‘Store Fejringsfest’ i Aarhus Sejlklub donerede Ida og Marie sammen med Sydbank kr. 22.000 til et nyt projekt i Aarhus Sejlklub, med udgangspunkt i Ungdomsafdelingen.
Projektet skal sikre, at langt flere børn og unge i Aarhus vælger sejlsport som fritidsinteresse.
Ved overrækkelsen motiverede Ida og Marie donation og projekt således:
Med alle de priser vi har vundet, har vi også fået en del penge, som vi ikke havde regnet med at få.
Sejlsport er som bekendt en pengesluger uden lige, så vi kan selvfølgelig altid bruge flere penge. Vi er i forvejen dækket godt ind af vores fantastiske sponserer BTW-Braking the Waves, LINDBERG og Kamstrup. Med de penge, der har fulgt priserne, er vi nu sikre på, at økonomien er på plads for 2015. En dejlig følelse.
Det er faktisk sådant, at vi efter at havde kigget vores budgetter grundigt igennem, har fundet ud af, at vi ved hjælp af prispengene har 7.000kr ’til overs’ i år. Disse penge vil vi gerne dedikere til ungdomsarbejdet i Aarhus.
Vi brænder for at motivere børn og unge til at lære sejlsporten bedre at kende. Mange flere børn og unge !! Vi har en stor glæde ved sejlads, som vi ønsker at give videre til så mange andre som muligt.
Vi ønsker derfor at lægge grundstenen til et projekt, der skal understøtte, at langt flere børn og unge kommer til at sejle på Århus-bugten. Vi ønsker et projekt, der er mere udadvendt end vi plejer at være, og  som bringer sejlsporten som idrætsmulighed langt bredere til børn og unge i hele Århus og opland.
Vi drømmer om, at der kan produceres en biografreklame, der kan vises én forårs-måned om året, og vi håber, at Aarhus Sejlklub vil invitere de andre sejlklubber i Aarhusbugten til at deltage i et fælles projekt. Og endeligt håber vi, at det kan løbe af stablen første gang i foråret 2016.
Nu ved vi godt, at man ikke kommer langt i et sådant ambitiøst projekt med 7.000 kr
Derfor kontaktede vi vores bankforbindelse, SYDBANK, og spurgte om de ville være med til at skabe et bedre finansielt afsæt for vores projekt. Og det ville de heldigvis. SYDBANK har således lagt kr. 15.000 oven i, så vi ender på kr. 22.000, som vi gerne vil overrække til Ungdomsafdelingen i Aarhus Sejlklub.
2015_idaogmarie_plakat_sydbank
Vores mål er at nå kr. 30.000, og vi har derfor lavet en støtteplakat som vi vil opfordre alle medlemmer og venner til at købe for kr. 100, der går ubeskåret til projekt: Rekruttering af  børn og unge til sejlsport i Aarhus.
2015_idaogmarie_plakat
Læs projektbeskrivelsen her
Sidste nyt:
Vi nåede over kr. 30.000 Inden festen var ovre. KAMSTRUP, som er en af Ida og Maries sponsorer, lagde ud med at købe 40 plakater til fordeling på skoler og gymnasier i Århus og Skanderborg. Og derefter var der ellers dømt ‘plakatkø’. Ida og Marie skrev autografer så det glødede og vi nåede på den anden side af kr. 30.000. Men vi fortsætter naturligvis, således at andre også får mulighed for at bidrage til projektet
Tusind tusind tak !!
Ida og Marie
Tekst og billeder fra http://idaogmarie.dk