Kæmpe Festuge stævne

Se flere billeder fra stævnet her

Billedet fra Aarhus Bugten med starten på Sejlsportsligaens legendariske sejlads nr. 1.000, altså ikke ved dette stævne, men i danske sejlsports historie.

Der er vel 2-300 sejlere på vandet i weekenden, når Aarhus Sejlklub sammen med Sejlklubben Bugten arrangerer Festugesejladserne i år. Der plejer jo at deltage store felter af klassekølbåde og joller, men for at få fyldt bugten op, så er der lige kommet et DM for Folkebåde oveni, og Sejlsportsligaens mange sejlere fra 2. division.

Ungdomsafdelingens cafe på molen med udsigt til Sejlsportsligaens bane tæt på land.

Dommerbåde og grej gøres klar

Sejlklubberne har baneteamet på vandet, rigtig mange sørger for at sejladserne gennemføres professionelt og at der bliver en fest ud af begivenheden.

Her starten på Sejlsportsligaens sejlads nr. 1.000 i dansk sejlsports historie (og ikke ved dette stævne alene, selv om nogle frivillige kunne tænkes at føle det således.

Se resultater mv. fra Aarhus Festuge Cup 2017 på http://manage2sail.com/da-DK/event/aarhusfestugecup2017#!/