Kapsejlads og COVID-19

Til kapsejlere i Aarhus Sejlklub.

Planlægning af kapsejladser er i fuld gang i Aarhus Sejlklub, her godt en måned før sæsonstart: Pointsejladser på tirsdagsbanen, AFI2Star Race, jollesejladser om onsdagen, Aarhus Sailing Week o.s.v.

Men, som i alle er klar over, udvikler COVID-19 sig med foruroligende hast og vi ser dagligt indskrænkninger i vores aktiviteter. Det er vigtigt at vi alle viser rettidig ansvarlighed, da vi endnu ikke ved, hvor dette tager os hen.

Hinandens og vores egen sikkerhed er det vigtigste, derfor følger vi nøje de instrukser, som udsendes af myndigheder og vores respektive organisationer.

I kapsejladsudvalget er vi i kontakt med vores samarbejdspartnere og vil i god tid træffe de nødvendige beslutninger – også om et stævne aflyses eller afvikles.

Tilmeldinger til diverse kapsejladser er stadig åbne og vi anbefaler at  fortsætter tilmeldinger så længe de er åbne. I vil i god tid modtage yderligere information om udviklingen,

Mens vi venter, så kan hver i sær jo så overveje med sig selv, hvordan vi passer på hinanden ved en tæt mærkerunding.

Venlige sejlerhilsner

Povl Friis, Kenneth Meier-Andersen, Jens Erik Hansen, Henrik Damsgaard og Joakim Garde
Kapsejladsudvalget