Skiltevending

Husk at vende dit skilt til GRØNT hvis du forlader pladsen natten over.

Som noget nyt er der i år mellem BUGTEN og Aarhus Sejlklub vedtaget ny procedure vedr. skiltevendinger.

Har du glemt at vende dit skilt til grønt ved afsejling vender havneassistenterne automatisk dit skilt næste dag ved morgenrundgangen mellem 7.30 og 8.30. Dette for at hjælpe havneassistenterne i deres arbejde – sidste år brugte de megen tid på gæstesejlere, der undrede sig over røde pladser der stod tomme i indtil flere dage. Det gav en del uheldige situationer – og betød også mistede indtægter for klubberne.

Det vil selvfølgelig betyde, at flere medlemmer vil opleve at vende hjem til en optaget plads. Men dette undgås nemt ved at benytte skrivepladerne, der ligger på skranken i klubhuset. Her skriver du dit forventede tidspunkt for hjemkomst (dato+tidspunkt).

Ændrer du planer mht. hjemkomst så send en SMS til havneassistenten på 5141 5189. Send den så de har den senest om morgenen kl. 7 dagen for din hjemkomst.

Se de fuldstændige regler for rød/grønne skilte i ”Håndbog for kølbådsejere” side 18. Den ligger på KBU’s forside på Aarhus Sejlklubs hjemmeside.