Teamet omkr. J/70 i ASK nomineret til DS’ klubudviklingspris 2022

Teamet  omkring J/70 i ASK er nomineret til Dansk Sejlunions klubudviklingspris 2022.

Det er vi stolte af, og du kan læse begrundelsen for nomineringen her nedenfor.

Da Aarhus Sejlklub for fire år siden leasede en J/70 var der sandsynligvis ingen, der havde forestillet sig, hvad det ville udvikle sig til på kort tid. I dag har klubben seks J/70ere og 140 aktive sejlere i alderen 13-80 år. De grundlæggende holdninger er åbenhed, inklusion, social dimension, sjov, fællesskab og kvalitet. Bådene sejler hele året og besætningerne spænder fra YOUNGSTERS til en ny gruppe af seniorer. Med J/70 projektet tiltrækker Aarhus studerende fra mange forskellige lande, hvor sejlads blandt de studerende er kendt som en spændende aktivitet. Desuden tiltrækker projektet mennesker, som måske kun har 2-3 timer til rådighed – bådene ligger klar lige foran klubhuset, og efter 15 minutter er man i gang. Ikke mindst har klubben formået at fastholde unge sejlere fra jollemiljøet.

Du kan også gå ind på Dansk Sejlunions hjemmeside og læse om de andre nominerede, samt hvordan du stemmer på hvem, du mener fortjener prisen.

HUSK AT STEMME inden d. 13. marts