To Aarhus Sejlklub-sejlere udtaget til ISAF UVM

Lærke Graversen og Iben Nielsby
Lærke Graversen og Iben Nielsby fra Aarhus Sejlklub skal repræsentere Danmark ved ISAF ungdomsverdensmesterskabet på øen Langkawi i Malaysia.
De to seje piger sejler den hurtige to-mandsjolle 29’er, der er ungdomsjollen, der leder videre til 49’er FX – den officielle OL jolle for kvinder. Udtagelsen blev vundet hen over 2 sidste weekender i tæt konkurrence med Johanne og Andrea Schmidt fra KBL.
Lærke og Iben er medlem af Aarhus Sejlklub, men Lærke Graversen er oprindelig fra Fredericia Sejlklub og Iben Nielsby stammer fra Horsens Sejlklub. De har flyttet deres aktivitet til Aarhus Sejlklub pga. af klubbens gode Skiff miljø. Pigerne har begge været nogen af Danmarks bedste optimistjolle sejlere og har her vundet sølv og bronze ved de nordiske mesterskaber.
Ved ISAFs ungdomsverdensmesterskaber (ISAF Youth Sailing World Championship) kan hver nation stille med en besætning i hver klasse, så ligesom til OL bliver pigeren bliver den eneste danske pige besætning i 29er klassen. Stævnet afvikles 27. december til 3. januar 2016.
Vi ønsker Lærke og Iben tillykke med udtagelsen.
Laerke_20Iben