To danmarksmestre kåret ved Aarhus Sejlklubs stævne

Spækhugger og Express Danmarksmesterskabe på Aarhus Bugten!

Spækhugger DM Guld til Søren Andersen, Per Risvang og Jesper Andersen

Jesper Andersen, Aarhus sejlklub, med Per Risvang og Søren Andersen, vandt Danmarksmesterskabet i Spækhuggerne, Bjarne Lindquist, fra Ho Bugt Sejlklub og besætning fra fik sølv og Mathias Kamban Larsen fra Sejlklubben Sundet og besætning fik bronze.

Expressmestre på podiet HC Erbs, Aarhus Sejlklub m. besætning ing og bronzemedaljer om halsen. Foto Kevin Pedersen

Søren Juel fra Thurø Sejlklub genvandt lørdag DM-titlen i Express sammen med Carsten Hansen, Henrik Hansen og Philip Cossen. Men det var tæt, sølle fire point skilte de nykårne danmarksmester fra ottendepladsen! Jesper Nørbo Sørensen, Sejlklubben Neptun Vejle, sejlede sølvet hjem med samme pointsum som danmarksmesteren, og Hans Christian Erbs, Aarhus Sejlklub, sluttede med bronze. I stævnet sluttede Jan Brink, Flensburger Segel-Club, på andenpladsen, så i stævnet blev Hans Christian Erbs fire.

Aarhus Bugten viste sig fra sin drilske side. Det blev et letvejrsstævne for Express’erne med fem sejladser over to dage med svage vindstyrker. Spækhuggerne sejlede en dag mere og fik 3 sejladser søndag i gode, varierende vindforhold.

Op mod 180 deltagere og medvirkende samlet for an klubhuset. Foto Aarhus Sejlklub.
Terrasen ved Sejlsportscentret

Aarhus Internationale Sejlsportscenter var perfekt rammer for stævnets aktiviteter på land. Aarhus Sejlklub indgik aftale med Sejlsportscentret og her foregik alle aktiviteter på land, under forhold, som vel alle kunne ønske sig at tilbyde sejlere ved et stævne. Har var også rammen lørdag aften om stævnefest med livlig deltagelse fra Express-sejlerne, de skulle jo ikke sejle søndag; trods løfter til bænkevarmerne fik Express’erne nu ikke varmet dansegulvet!

“Tidlig op og rask i gang…!” – morgenmad fra de få for de mange.

Og så takkede formændene for Spækhuggerklubben, Jesper Andersen og H.C. Erbs fra Express klubben Aarhus Sejlklub og de mere end 40, der medvirkede til at lave stævnet til en god oplevelse, men en flaske god vin til hver.

Aarhus Sejlklub

Jens Erik Hansen