6 Contender sejlere deltog i Sailextreme i pinsen

6 Aarhussejlere repræsenterede vores klub som Contender sejlere ved det årlige Sailextreme i Kerteminde.  28 tilmeldte både.  Lørdag bød det på 6-8m/s fra SØ med store dønninger løbende ind fra storebælt. Virkeligt en legedag for Contender med masser af bølgesurf.  Søndagen bød på vindstille og udsættelse til omkring middag, hvorefter 2 sejladser kunne afvikles i noget der vel var omkring 2-3 m/s med fladt vand. Efter en byge, drejede vinden til NV og spurtede til 8-10 m/s, hvor den hold sig under 3. og sidste sejlads.  Særdeles afvekslende forhold.
De Tyske gæster glimrede ved at erobre hoveparten af de fineste placeringer, kun forstyrret af danske Jesper Nielsen på 2. pladsen.
Fra Aarhus sejlklub klarede Per Hansen sig meget flot på en 9. plads, Henning på plads 20, og vi andre på mere beskedne placeringer.
Mest bemærket blev det, at Jacob Killereich, der for første gang deltog i Contenderen, i første sejlads placerede sig på en 14. plads. Lige midt i feltet.
Et bevis på at har man sejlet jolle i sine yngre dage, har lidt talent og viljen til det, ja så kan man godt, med succes, tage sporten op igen senere i livet.
Gentagelser ønskes 🙂

På billedet herunder er det Henning (DEN 2500) der kæmper med at holde et par Tyskere bag sig.