Spækhuggere og Express’er på Aarhus Bugten!

I bådtypen Express stiller den danske mestre Søren Juel fra Thurø Sejlklub op med sin med sin besætning for at forsvare sit danmarksmesterskab. I Spækhugger er Finn Heiden fra Sejlklubben Sundet i København forvarende mester.
I begge bådtyper er der stærke mesterskabskandidater fra Aarhus Sejlklub, der tæller en lang række danske mester i begge klasser.
”Sejlsport er en sport for livet!” Begge bådklasser er præget af stor aldersspredning, lige fra 20 år til noget der starter med 7.
Det hele stables på benene af mere end 40 fra Aarhus Sejlklub, der medvirker til at gøre stævnet til en god oplevelse – dels sejladserne på vandet og dels de kulinariske oplevelser m.v. på land.
Sejladserne om Danmarksmesterskaberne i Spækhuggere og Expresser plejer at være intense – der bliver ”gået til stålet” og der er stor jævnbyrdighed, hvor små marginaler afgør placeringerne.
Spændende at se, om der lander nogle danmarksmesterskaber i Aarhus Sejlklub igen!

God appetit og bageren sov over sig!
Vindstille og “Girlpower” som fremdriftsmiddel…

Sejlerhilsner

Jens Erik Hansen