Et fantastisk VM med en utrolig folkefest nærmer sig sin afslutning

Billedtekst: 150 medlemmer af Aarhus Sejlklub, sejlere, trænere og frivillige, inviteret til uformel afslutning i klubhuset med bobler og frugt!

Det har været en ubeskrivelig positiv fornemmelse at være i og omkring Aarhus Sejlklub de seneste 10 – 12 dage. Masser af godt humør, mange mennesker, musik. Og vigtigst af det hele så har der været sejlsport af verdensklasse lige uden for Lystbådehavnen. Det har været stort.

150 medlemmer af Aarhus Sejlklub har deltaget, 18 som sejlere og trænere og en en hel hær som frivillige ved stævnet. Stemningen høj hele vejen igennem.

Eventledelsen har præsteret en flot planlægning, og alt har klappet. Så er det sjovt at hjælpe til.

Reaktionerne på stævnet som helhed er overvældende positive hele vejen rundt, ja bogstavelig talt hele vejen rundt på kloden, 59 lande har fået TV-transmissioner fra Aarhus. Det er godt, for det er jo sjovere at gi’ en hånd når det lykkes.

I løbet af næste uge normaliseres det hele her omkring klubhuset, jolle/vinterpladsen reetableres, scenen forsvinder, vi kan parkere igen! Kølbådene ved bro 10 vender tilbage til vante pladser og på onsdag sejler jollerne tilbage til Aarhus Lystbådehavn igen fra Marselisborg og Egå. På tirsdag sejles der kapsejladser som sædvaneligt, på onsdag starter ungdomsafdelingen, på torsdag er det torsdag, o.s.v.

Hele den kæmpe fest med topelitært sejlsport som centrum for det hele, som vi har lavet, står tilbage.

Mon ikke vi alle har fået en fantastisk oplevelse ud af det, det håber jeg, for det sker ikke igen på samme måde her.

“Det største i Aarhus siden Landsudstillingen i 1909” forlød det da  Verdensmesterskaberne blev planlagt. Det i 1909 snakker vi om her mere end 100 år efter. Måske snakker vi også om VM2018 i mange år og tænker tilbage på andre events som større eller mindre end VM2018. Nok mindre!

Men så er der jo festugesejladserne lige om lidt og mon ikke vi finder på et stævne eller to mere?

Aarhus Sejlklubs “Ølpiger” (et udsnit) med Aarhus Sejlklub T-shirts med fotos af alle Aarhus Sejlklub deltagere ved VM.