Fra Aarhus Sejlklub til 35th Americas Cup på Bermuda

Var du frivillig ved 49 og 49fx EM i Aarhus i 2013?

Så husker du måske, at vinderne i 49’er feltet efter finalen stak hovedet ind i stævneteltet, der stod på Aarhus Sejlklubs vinterplads, og takkede pænt for et skidegodt stævne. Her var vi frivillige godt i gang med at fejre et godt stævne med ost og god rødvin.

Vinderne var et par knejter fra en anden side af kloden, Peter Burling og Blair Tuke fra New Zealand, dengang 22 år.

Se klippet med mestrene fra 2013 i Aarhus her.

Sejren ved EM i Aarhus var det første i en perlerække af sejre i alle  betydende 49er stævner siden da, som de har vundet uden undtagelse, incl. OL i både London og Rio.

Nu fire år senere i en alder af 26 år er de henholdsvis skipper og foiltrimmer på New Zealands Americas Cup team. Sikke en udvikling!

Mon ikke vi ser dem næste år til WS2018 igen i Aarhus. Men inden skal de lige klippe skalpen af Oracle Team USA og vinde Americas Cup, måske i morgen, mandag kl. 19.

Sådan lyder Peter Burling efter to sejre i dag, en sejr fra titlen: klik.

Vi forsøger at sætte en projektor op i sejlklubben mandag aften kl. 19.