Medaljer trumfer juleforberedelser

På trods af den travle juletid, havde mere end 100 sejlere fra Aarhus Sejlklub, valgt at bruge lørdag formiddag d. 21. december på at fejre Vores hjemvendte helte fra VM i New Zealand.

Aarhus Sejlklub havde inviteret til fejring og det var der god grund til for VM resultaterne var fantastiske.

Ud over flotte taler fra formand Jørgen Ringgaard fra Aarhus Sejlklub, Steen Bording Andersen fra Kulturudvalget og Jens Bundgaard fra Idrætssamvirket, brillierede Ida og Marie med en helt suveræn fortælling fra Medal Race – En fortælling der var så god at man tydeligt kunne fornemme spændingen fra Sejladsen – alle lyttede åndeløst.

Herefter overtog Lin og fastholdt os alle med hendes hjerteskærende fortælling, med opfyldelse af deres store drøm om en medalje ved VM – der var bogstaveligt talt ikke et øje tørt da Lin fortalte.

De to fortællinger viser også at sejlerne er dygtige til andet end deres sejlads (meget dygtige)

For at det nu ikke blev HELT GIRL POWER – fortalte Jakob om Deres kamp og glæde ved at få en top 10 plads, et år hvor resultaterne har svinget.

Aarhus Sejlklub bød på mad, øl, vin og mad og der var en super hyggelig stemning.

Nu kan vi glæde os til februar hvor de samme teams sejler VM 2020 i Australien – mon ikke der er basis for en fest igen.

JEG TROR PÅ DET

Foto – Peter Brøgger

Med sejler hilsen fra en glad deltager

Peter Brøgger