Nordstream Race 2021: Aarhus Sejlklub/Peter Warrer fører halvvejs inde i racet

Nord Stream Race 2021: Aarhus Sejlklub/Peter Warrer ligger på en samlet første plads, med halvdelen af racet overstået. På de 2 første offshore ben, Kiel – København og København – Stockholm, blev det begge gange til anden plads, hvilket placerer Peter Warrer og besætning øverst og på de afviklede inshore races ligger Peter og hans team også på første pladsen.

Det var meget tæt på en sejr på seneste offshore ben, hvor den Aarhusianske båd førte fra København og indtil S7 mærket ved den Stockholmske skærgård, hvor Peter Warrer gik på den forkerte side af mærket og måtte vende rundt, hvilket gav den svenske båd mulighed for at passere målstregen som første båd.

De hurtige Club Swan50 bådes næste destination er Helsinki i Finland med afslutning i Skt. Petersburg i Rusland.

Det er første gang Aarhus Sejlklub repræsenterer Danmark ved Nord Stream Race, men anden gang Peter Warrer er skipper. Ligeledes har også andre fra Aarhus Sejlklub tidligere deltaget, blandt andre Jakob Friis, Anders Yde, Sebastian Byrsting og Klaes Meier-Andersen.

Link til live tracking: Tracking 2021 (nord-stream-race.com)

Foto: Marina Semenova