Sejleren, musikeren, forretningsmanden

Mogens ”Mugge” R. Nielsen er her ikke mere. Han døde 30 maj efter længere tids sygdom.

Mugge der var Aarhusianer blev født ind i sejlsporten. Hans far Poul Nielsen var i 30` medstifter af Aarhus Yachtklub (i dag sammenlagt med Aarhus sejlklub). Så det var naturligt at Mugge blev junior i klubben.

Mugge var kapsejler, allerede i juniorbåd vandt han uofficielt DM i ’50 sammen med Søren Poulsen. De var kun to i deres båd, men brugte som de eneste hængestropper – et af mange eksempler på Mugges opfindsomhed. (i dag kaldes det innovation)

Dragen Mars 1968 til 1972. Mars stilladser var sponsor, dengang kørte man til stævnerne på lastbil, Mugge lånte stilladslastbilen, som de jo ikke brugte i weekender og ferier. Endnu en Mugge idé.

Alle OL kølbådsklasser er blevet prøvet: Dragen der blev taget af OL programmet efter 1972 blev udskiftet med en Soling. Tempest og Starbåd blev det også til.

Havde selv den fornøjelse at sejle Starbåd og H båd med Mugge i ’80.

Fra midt 80’er til 2015 sejlede han Drage og Folkebåd.

På sejlklubbens vindertavle er han noteret for 2 x DM i folkebåden Arosia, sammen med Jack Sørensen og Mogens MP Pedersen.

Arosia jazzorkester, var en anden stor del af Mugges liv; her spillede han klaver. Der blev igennem tiden også spillet med mange andre, og lige til det sidste spillede Mugge dagligt.

Det koster at spille jazzmusik og sejle, Derfor var det godt at have ”Cartolit” der fremstillede emballage til fiskeindustrien og blev solgt ude i verden.

Stædig til det sidste

Æret være hans minde

Aarhus sejlklub

Per Risvang

Bisættelse fra Risskov kirke lørdag kl 12 med efterfølgende sammenkomst i Aarhus sejlklub.