Tidevandskursus

Kursusindhold: På kurset vil du lære om navigation og sejladsplanlægning i tidevandsområder. Med udgangspunkt i sejlads omkring de britiske øer vil du blive bekendt med tidevandstabeller, strømatlas og nyttige links på nettet. Kurset omfatter en teoretisk del og praktiske øvelser.

Kurset afholdes i samarbejde med Foreningen Til Langtursejladsens Fremme (FTLF), efter aftale kan medlemmer af Aarhus Sejlklub kan deltage uden at være medlem af FTLF.

Kurset afholdes i Aarhus Sejlklub, Kystpromenaden 7, 8000 Aarhus C, d. 11-02-2023 kl. 09:00 – kl. 17:00

Deltagerforudsætninger: Praktisk sejlererfaring og kendskab til navigation i et omfang svarende til duelighedsprøven.

Kursusbevis udstedes.

Forplejning: FTLF byder på et rundstykke og kaffe, samt en øl/vand til frokost – husk selv madpakken!

Pris & tilmelding: Kurset koster 550 kr. Hvis du er medlem af FTLF, kan du tilmelde dig på ftlf.dk – hvis du er medlem af Aarhus Sejlklub eller Bugten, kan du tilmelde dig på ftlf@ftlf.dk og betale på MobilePay 55525 – notér venligst Tidevandskursus på indbetalingen.

Ved framelding senere end 14 dage før kursusstart refunderes tilmeldingsgebyr ikke.