Holdbeskrivelser J70

Har du lyst til at være med på et hold kan tilmelding ske her: Gå til tilmelding

Kap1: Onsdag 17.00

Her mødes de bedste besætninger, og de der gerne vil prøve kræfter med dem. Liga-holdene fra Aarhus Sejlklub, Svendborg, Kaløvig, ASKs A-WoW-hold, ”Vejle/Sønderborg-holdet”, ASK A-Youngster-hold og et par andre fine Aarhus-besætninger. Det passer som regel m. 5 – 7 besætninger.

Disse 5 – 7 besætninger suppleres af et el. flere udenbys hold m. egen båd (Silkeborg, Vejle, Hadsund), så man oftest vil sejle i det rigtige 6 – 8 båds ligaformat.

Der sejles seriøst med intensitet og kvalitet.

Kap2: Tirsdag 17.00

Kapsejlads på mellemniveau med erfarne, kapsejladsvante besætninger.

Kap3: Mandag 17.00

Kapsejlads på mellemniveau med etablerede besætninger.

Kap4 og Youngsters: Torsdag 17.00

Kapsejlads for let erfarne og nye besætninger.

Youngsters er unge sejlere el. kommende sejlere på 15-19 år. Sejladsen har et stærkt socialt præg, og det viser sig at Youngsters appellerer til en stor gruppe ungdomssejlere, der ikke nødvendigvis finder sig tilpas i de traditionelle jolle-eliteafdelinger. Der er tilknyttet en professionel træner til Youngsters.
Youngsters kommunikerer på Facebook J70:Youngsters (Aarhus Sejlklub) og Instagram ASK_youngsters.

Kom og sejl og fri sejlads: Fredag 17.00

Nogle fredage har vi introsejlads, hvor vi sammensætter besætninger af de fremmødte potentielle nye medlemmer samt andre sejlere, der endnu ikke er del af en besætning. Andre fredage er der fri træning for alle andre besætninger der møder op. Info om fredagens sejlads på J70 Aarhus Sejlklub.

Week-end-sejlads sommer

Aftales over FB, og kan indeholde bode kap, dag- og week-end-ture.

WoW – alle dage

Kvinder er trætte af at sejle m. dominerende mænd, der ikke har så meget af ha det i ? Det har m. WoW-konceptet vist sig at mange flere kvinder får meget mere ud af sejladsen ved at sejle m. kvindebesætninger.WoW er et parablykoncept for alle kvinder i J70-afdelingen på tværs af sejlkunnen og alder. Erfaringen har dog vist os at alle besætninger får den sjoveste sejlads ved at sejle med andre besætninger med nogenlunde samme erfaring uanset af køn. Der er således ikke nogen decideret WoW-dag, man er spredt ud over alle dage afhængig af kunnen og alder (youngsters). De fleste WoW i vores projekt sejler m. rene kvindebesætninger, men det sker dog at vi har mixed crews, når der er behov for det.

Vinter sejlads

Vi sejler også om vinteren. Når vintertid begynder går vi over til at sejle i weekenderne, delt op i moduler, lørdag og søndag formiddag og eftermiddag. Vinter programmet varer ved til sommertid begynder.