AFI 2Star Race 2021

7AD87D90-69A7-4BDA-A9F0-3B8A946DD196

Vi afholder AFI 2Star Race d. 11.-12. juni 2022!

Resultater

Løbslister

Sejladsbestemmelser

Deltagerliste:

Meddelser

Generel information omkring afvikling

1. Hver deltager skal have et gyldigt Corona pas eller kunne fremvise en negativ Coronatest lørdag hvis adspurgt.
  2. Aarhus Sejlklubs lokaler:
    1. Der er mundbinds påbud.
    2. 4 m^2 areal per person
    3. Maks 14 personer i opholdsrummet
  3. Bureau:
    1. Opstilles i telt på terrassen udenfor Aarhus Sejlklub. Du skal derfor ikke indendørs for at registrere
    2. Tidsrum:
      1. Fredag 11. juni kl 16:00 – 20:00
      2. Lørdag 12. juni fra kl 07:00
  4. Morgenmadsposer:
    1. Ved registrering udleveres en voucher, som skal benyttes ved udlevering af morgenmadsposen
    2. Morgenmadsposen afhentes lørdag morgen i Aarhus Sejlklubs opholdsrum
      1. Indgang via hoveddøren
      2. Udgang via døren mod Kystpromonaden / ikke mod terrassen eller mod hoveddøren
  5. Skippermøde – ændring i forhold til tidligere udmelding:
    1. Sted: Virtuelt via Teams eller telefon for jer som ikke har adgang til Teams.
      1. Se invitation på mail.
    2. Tidspunkt: kl. 07:30 lørdag 12. juni 2021

12/5 – 2021

Glæd jer til at HH og AFI vil komme og byde os velkommen i Ballen med telt, kolde moleøl og masser af premier under festmiddagen! Der vil være lodtræknings-gaver og tale under festmiddagen, og selvfølgelig, foruden håneretten, premier til de store vindere af årets kapsejlads!

9/4 – 2021 Generelt om tilmeldingen

For at vi kan lave løbslister, er det vigtigt vi har den korrekte information om dig og din båd og specielt certfikatnummer er vigtigt at have korrekt. Nedenstående er en lille guide til, hvordan du kan tjekke og redigere dine tilmeldingsdata.

Program

Fredag 11. juni åbner bureauet, vi har fyret op under grillen og der serveres en lækker anrettet salat.
Lørdag 12. juni går kapsejladsen fra Aarhus til Ballen Havn. Moleøl og hygge på havnen afsluttet med festmiddag på restaurant Dokken.
Søndag 13. juni afrundes kapsejladsen fra Ballen til Aarhus. Igen er der fyret op under grillen og en moleøl drikkes, mens resultaterne gøres op, præmieoverrækkelsen gøres klar og “Damernes Pokal” pudses.

Vi har selvfølgelig tænkt alternativer igennem med mindre justeringer til det normale program, så vi kan komme sikkert på vandet, hvis evt. restriktioner spiller ind. Vi har nogle fantastiske samarbejdspartnere og vil hurtigt kunne tilpasse os situationen.

Artikler

Se artiklen fra bådmagasinet.dk om tilmeldingen.

Se den fine artikel fra minbaad.dk om AFI 2Star race 2021.

En del af 2Star Mesterskabsserien

Stor tak til vores trofaste sponsorer:

Konkurrence og socialt samvær

AFI 2Star Race er som du kender den; Start lørdag morgen med overnatning i Ballen havn og retur igen til Aarhus havn søndag. Lørdag aften i Ballen havn bliver igen i år hyggeligt, socialt, sjovt samvær over en festmiddag på henholdsvis restaurant Dokken og i Sejlerstuen. Ved tilmeldingen har du mulighed for at forhåndsbestille morgenbuffet (ej bindende) på restaurant Dokken søndag morgen.

Fredagshygge på terrassen

Er du og din makker tidligt fremme, vil der allerede fra fredag eftermiddag være mulighed for registrering, efterfulgt af muligheden for at købe sig til lidt godt at spise og drikke på klubbens terasse. Sidste år sørgede solen, et stigende antal ankomne, musikken og (sø-)røverhistorierne for en sjældent god stemning, og de mest oplagte søulke tørnede ind omkring midnat.

Søndags sol, lidt til ganen og maven – og så resultaterne

Tilbage i Aarhus Sejlklub søndag er baren og grillen allerede bemandet, så du og din makker har mulighed for at slukke tørsten og få lidt grillmad til klubpriser, mens vi færdiggør resultaterne for de 2 dages sejlads.

Du kan allerede nu sikre dig et deltagernummer

Du kan trygt melde dig og din båd til – også selvom du ikke er sikker på at du får mulighed for at deltage. Med vores sponsorerede tilmeldingsløsning fra Nemtilmeld, har du mulighed for at annullere din tilmelding og få dit deltagergebyr refunderet helt frem til 1. maj 2021.

Du finder yderligere information om arrangementer i invitationen:
Følg løbende opdateringer omkring stævnet på Facebook : Link

Kæmp om Danmarks ældste kapsejladstrofæ

Aarhus Sejlklub har besluttet at udsætte et af klubbens klenodier som vandrepræmie for kølbådenes overaltsejr ved AFI 2Star Race. Det drejer sig om en sølvpokal fra 1886, som er et af klubbens arvestykker. Mon ikke det er det ældste kapsejladstrofæ der stadig kan sejles om i Danmark?

Damernes Ærespokal v/Landsudstillingen 1886